Etkinliklerimiz

  • Sosyal Medyada Biz

Etkinliklerimiz

MÜZİK

muzik

Müzik eğitimindeki ilk amaç, çocukta müzik sevgisini uyandırmak, hayal dünyasında müzik imgesini geliştirmek, ritim duygusunu ve kulak duyarlılığını kesinleştirmektir. Müziksel yetenek seviyeleri ne olursa olsun, her çocuğun hayatında müzik vardır ve her çocuk müzikle ilgili en az bir etkinliği yaşamına katmaktan keyif alacaktır. Bireysel olarak ya da toplu biçimde çalgı çalmak / şarkı söylemek, dans etmek, müzik dinlemek bu etkinliklerden bazılarıdır. Çocuğu bunlardan kendisini en iyi ifade edebileceği hangisi ise ona yönlendirmek ve genel bir müzik sevgisi, beğenisi kazandırmak özellikle okul öncesinde başlanılması gereken eğitim hizmetlerindendir. Kurumumuzda öğrencilerimize uzman eğitimci tarafından ‘’ORG’’ eğitimi verilmektedir. Ayrıca müzik çocuğun sosyal-duygusal,bedensel-psikomotor ve dil gelişimine önemli ölçüde katkı sağlamaktadır

 

ORFF EĞİTİMİ

orff

Elementer Müzik ve hareket eğitimi müziğe bir giriş yolu arayan çocuklerın,gençlerin ve yetişkinlerin müzik ve dansla ilgili çeşitli temel deneyimler edinmelerini sağlamayı hedefler.Orff’a göre müzik ve hareket eğitiminde söz konusu olan yalnızca müzik eğitimi değildir,insanın yetiştirilmesidir. ‘‘Orff Schulwerk’’insanın içinde zaten var olan yaratıcı güçleri açığa çıkarmasına ortam hazırlayan,temelinde ritm,hareket ve konuşma olan,insanların içinden geldiği gibi yapıp,dans etmesine,doğaçlama yapmasına olanak tanıyan,insana bütün sanatsal alanları kombine ederek öğrenme,keşfetme,deneme ve yaratma ortamı sunan bir eğitim anlayışıdır.

 

YARATICI DRAMA

Çocuğu yaratıcılığa götüren en etkili ve en kapsamlı yollardan biriside YARATICI DRAMADIR. Yaratıcı drama sayesinde çocuklar karar verir ve sorunları çözerler.Güç kazanma ve sorumluluk kazanma şansı kazanırlar.Drama katılımcılar için öz saygılarını,değer yargılarını ve hepsinin ötesinde kendi yaşantıları üzerinde etki ve kontrollerini denemede kişisel güçlerini arttırma imkanları yaratır Yaratıcı dramanın amacı bir grup olarak beraber çalışabilme becerisini geliştirebilme.Kendini ve başkalarını anlama becerisini geliştirebilme.Kendine güven duyma,teşvik ve karar verme becerilerini kazandırma.Dil ve iletişim becerilerini ilerletme.Farklı olay ve durumlarla ilgili deneyimler kazanma.Çocukların hayal gücünü,duygularını ve düşüncelerini geliştirme.Yaratıcılık ve estetik gelişimini sağlamaktır.

 

RESİM SERAMİK

resim-seramik

Çocuklar, var olan gizli yeteneklerini ve güçlerini resmederek, oyun oynayarak kendiliğinden ortaya koyar. Resim etkinliği,çocuğa belli bir biçim verip “bunu yap” gibi yönergelerle, kendi istediğimizi yaptırmak veya “ne isterseniz yapın” demek değildir. Çocuğa geniş özgürlükler tanıyarak onda var olanı ortaya çıkarmaktır. Bu özgürlükte sınırsız araştırma ve denemelere giren çocuk, kendi dünyasını tanır, yaratıcı gücünü geliştirir ve yeni dünyasını oluşturur. Özgürlük, çocuğu kendi halinde bırakmak olarak değil, her çocuğun kendine özgü yöntemlerinin belirlenebilmesi özgürlüğü olarak anlaşılmalıdır. bizim görevimiz onu belli kalıplara sokmak değil, bireysel gelişim düzeyine uygun eğitim verip geniş özgürlükler tanıyarak onun kendisini ifade etmesine yardımcı olmaktır. resim etkinliğinin temel işlevleri:

 

  • Yaratıcı düşünebilme,
  • Düşündüğünü çeşitli yöntem ve tekniklerle, estetik bir bütünlük içinde görselleştirebilme,
  • Ürün, olay ve olguları estetik, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme davranışları kazandırarak, çocukların estetik kişiliklerini geliştirmedir.

 

 

İNGİLİZCE

Özellikle son yıllarda anaokullarında verilen yabancı dil eğitiminin önemi gittikçe artıyor. Daha okuma yazmayı sökmemiş çocuğunuzun yabancı dil öğrenmesi size yanlış gelmesin. Çünkü çocuklar artık ikinci dillerini anaokulunda öğreniyorlar. Bir bebek doğduğu anda tüm dilleri öğrenmeye hazır bir şekildedir. Çünkü çocukların beyinleri 8 yaşına kadar dil gelişiminin her ayrıntısını öğrenmek üzere programlanmış bir yapıdadır. Özelikle 0 – 5 yaş arası çocuklar yabancı dil öğrenme önemli bir dönemdir. .Aslında okul öncesinde yabancı dil öğretiminin amacı yabancı dili çocuğa ana dilini öğrendiği gibi edindirmek değil,kendi dili ve kültürünün dışındaki dillerin ve kültürlerin varlığının bilincini vermektir.

Çocuğun beyin gelişiminin 2-5 yaş arasında olduğunu ve 6 yaşında bu süreci tamamladığını belirtilir.Çocuktaki dilsel bilinçte bu yaşlarda yoğundur. Doğal ortamda yapılan yabancı dil öğretimi çocuk psikolojisine ve gelişimine uygun hazırlanabilirse çocuklar bu yaşlarda çok daha kolay dil öğrenebilirler.Doğru yapılandırılmış bir dil eğitimi çocuğun zihinsel gelişimine olumlu katkılar sağlayabilir.

Dil bilimciler okul öncesi yabancı dil öğrenen çocukların problem çözme yetilerinin de çok güçlü olduğunu düşünmektedirler. çocuğun dış dünyayı algılaması ve onunla etkileşime girmesi bilişsel sürecin gelişimiyle yakından ilgilidir.Bilişsel sürecin gelişimi ise etkileşime dayanmaktadır.Bu etkileşimi sağlayan tek faktör de dildir.Bu yüzden dil gelişimine büyük önem vermeliyiz. erken yaşta verilen yabancı dil öğretiminin çocukta kıvrak zekayı geliştirdiğini ve anadilinde de anlama kabiliyetini arttırdığı belirtilmektedir .

 

BALE

bale

Okul öncesi çocukların beyni tıpkı bir plastik gibidir.Erken yaşlarda verilecek birtakım eğitimlerle çocuk beynini şekillendirip beslemek mümkün. Özellikle bale ve müziğin beyin ve beden arasındaki bağlantıyı kurması, hem ruha hem de fiziğe etki etmesi gelişimin en etkili aracıdır. Doğru bir bale eğitimiyle; sosyal bir ortamda çocuğunuzun ruhsal, bedensel ve kültürel gelişimi çok daha sağlıklı bir biçime gelebilirBale, ; fFiziksel bozuklukların ( Kamburluk, içe basma vs..) giderilmesine yardımcı olacaktır ve sağlıklı bir fiziksel gelişim gösterecektir. Çocuğunuz dans ederken zarafet, ritim, vücut koordinasyonu ve yaratıcılığını geliştirecektir. Sosyal anlamda da, yeni arkadaşlar edinerek toplum içinde kendine olan güvenini kazanacaktır. Kalabalıkta uyum içerisinde hareket etmeyi öğrenecektir.

 

BUZ PATENİ

Çocuğum İçin Neden Buz Pateni?

Her ebeveyn çocuğunun sağlığı için özen gösterir. Ancak çoğunlukla “çocuk sağlığı için buz pateni” denildiğinde ebeveynler buna oldukça endişeli bir şekilde yaklaşırlar. Keşke böyle düşünmeselerdi!
Aslında buz pateni oldukça zevkli ve çekici bir meşgaleden öte, özellikle sık sık hastalanan ve bünyesi zayıf çocuklar için çok faydalı bir etkinliktir. Hatta bazı doktorlar buz patenini özellikle tavsiye ediyorlar. Siz de kabul edersiniz ki bu durum çocuğunuzu tıbbi preparatlarla tedavi etmekten çok daha çekicidir.

ŞİMDİ İSTERSENİZ BUZ PATENİNİN NE GİBİ FAYDALAR SAĞLADIĞINA BİR GÖZ ATALIM.


Artistik buz pateni aynı koşu ve yüzme gibi döngüsel tip (cyclic) sporlar sınıfında yer alır. Bu tür sporlarda yapılan yüklemeler metabolizmayı güçlendirdiği gibi kalp-damar ve solunum sisteminin kapasitesini de arttırır. Tüm bunlar özellikle bünyesi zayıf ve sık sık hastalanan çocuklara fayda sağlamaktadır. Çünkü yükleme birden değil yavaş yavaş arttırılarak yapılmaktadır.
Her çocuk sağlık durumuna göre bir spor branşına yönlendirilmelidir. Buz pateni özellikle bağşıklık sistemi zayıf olan, sık sık solunum yolu enfeksiyonu hastalıklarına yakalanan ve kalp problemi bulunan çocuklara faydalı olmaktadır.
Sanırım bunun için verilebilecek en güzel örnek defalarca avrupa, dünya ve olimpiyat şampiyonu olan Rus patenci EvgenyPlushenko’dur. Evgeny küçüklüğünde sürekli hastalanan çok zayıf bir çocuktu. Anne- babası bünyesini güçlendirmek için onu doktor tavsiyesi üzerine buz patenine yazdırdılar. Patene başladığında 4 yaşında olan Evgeny sadece sağlıklı bir çocuk olarak büyümedi, aynı zamanda üstün bir sporcu oldu ve buz pateninde zirveye çıktı.

Daha birçok ünlü patenci de aynı EvgenyPlushenko gibi sağlık problemleri nedeniyle bu spora başlamıştır. Yani anlayacağınız kaderin, sizin çocuğunuz için de bir sürpriz hazırlamış olabileceğini unutmamalısınız.
Buz pateni yapmak için diğer bir önemli neden ise insanın vücut duruşuna olan pozitif etkisidir. Günümüzde çocuklardaki vücut duruşu bozuklukları ve hatta skolyoz, çocuk patalojisinde lider pozisyonda yer almaktadır. Okullardaki ders yükünün fazlalığıçocukların daha fazla masa ve bilgisayar başında zaman geçirmelerini gerektirmektedir. Aynı zamanda bilgisayar oyunlarının ve televizyonun çocuklarımızın hayatındaki yeri git gide artmaktadır.
Bu durumda buz pateni en başarılıçözümlerden birisidir. Sürekli olarak yapılan dersler iyi bir fiziksel forma kavuşmaya, skolyoz ve vücut duruşu bozukluklarının iyileşmesine yardımcı olmaktadır. Ayrıca buz pateni ilgi çekici ve çok eğlencelidir!
Bunların dışında fiziksel yüklemeler sayesinde çocuk organizma güçlenir. Çocuklar daha dayanıklı, esnek ve becerikli hale gelirler. Ayrıca vestibüler mekanizmadaki değişim sayesinde buz pateni, yol ve deniz tutmasından kurtulmaya da yardımcı olur.
Aynı zamanda buz pateni çocuğun psikolojisine ve emosyonel durumuna da olumlu etkiler yaratır. Sonuçta bu spor herşeydenönce eğlencelidir. Çocuklar buz üzerinde kaymaktan zevk alırlar, çünkü bu duyguyu başka bir ortamda tatmaları oldukça zordur. Bunun sonucunda çocuklar stresten ve tüm endişelerinde uzaklaşırlar. Ayrıca derslere düzenli olarak devam eden çocukların uykuları daha düzenli olur ve iştahları artar.

 

DEĞERLER EĞİTİMİ

Değer eğitimi; ahlaki, kültürel, ruhsal, toplumsal ve bireysel alana ilişkin uygun duyarlılık geliştirmeyi ve bunları içselleştirmeyi içerir. Toplumsal ve insani değerler insan yaşamının en önemli yanını oluşturur. Sevgi, cesaret, dostluk, yardımlaşma, temizlik, saygı, doğruluk, nezaket ve benzerleri önem verilen toplumsal değerlerdir. Erken çocukluk döneminde değerlerin kazandırılması çok önemlidir. Bunu kazandıracak birim ise, ailedir. Ancak, çocuğun anne-babasının yanında geçirdiği sürenin gittikçe azalması, boşanma olaylarının modern toplumlarda yüksek oluşu, yoksulluk gibi belli başlı toplumsal nedenler ailenin değerler eğitiminde yetersiz kalmasına yol açmıştır. Bu nedenle, değer eğitimi okul öncesi eğitimin önemli hedefleri arasında yer almalıdır.

 

Değer eğitimimizin hedefi, değerler oluşturmak ve değerlerini davranış haline getiren bireyler yetiştirmek. Değerler anlatmakla veya tanımlamakla elde edilemezler. Doğrudan yaşanmalı, içselleştirilmeli ve onlara ilişkin duygularla verilmelidir. Değerler yaşanılarak bir kimlik kişilik boyutu haline gelir. Değer eğitiminin ön koşulu ise, çocuğa özgür iradesini kullanacak ortam hazırlamaktır. Dayatma, baskı ve koşullandırma ile yapılan eğitim çocuğun kendinden çok başkalarının isteklerini gerçekleştirme işlevine sahip olur.

 

Erken çocukluk döneminde çocuk; varsayılmak, saygı duyulmak, öğrenmek ve araştırmak, özgürlük, mutlu olmak, güven vb. ilişkiler ister. Bu isteklerin üzerine bina edilirse değer eğitimi kişilik oluşturma eğitimine dönüşür.

JİMNASTİK

Bir çocuk minimum 3 yaşında jimnastik sporuna başlayabilir. Yalnız bu başlangıç yaşı, çocuğun komut almasına, ailenin yetiştirme tarzına, karakter özelliklerine göre değişiklik göstermektedir.
Jimnastik hem kız hem de erkek çocuklara hitap eden fiziki ve ruhsal gelişimi sağlayan özellikle başlama yaşı 3 yaş olduğu için tüm sporların öncesinde yer alabilen, tüm çocuklara yönelik olimpik bir branştır. Jimnastik çocuklar üzerinde fiziki gelişimi sağlarken aynı zamanda da estetik bir görüntüye sahip olmalarını, boylarına göre kilo ve vücut kas kitlelerini dengelemelerini sağlamaktadır. Jimnastik branşı tüm spor branşlarının temelini oluşturur. Bu temel eğitimi almış olan çocuklar ileride branş değişikliği yaptıklarında dahi, herhangi bir bireysel veya takım sporuna bir adım önde başlayacaklardır.Kısacası jimnastik, denge, kuvvet, çabukluk, esneklik, el-göz / sinir-kas koordinasyonu, kontrol ve bedenini bilinçli bir şekilde kullanabilme yeteneği kazandırmaktadır.

Çocuklar üzerine faydaları
• Kas kemik yapısının kuvvetlenmesi,
• Sinir-kas koordinasyonunun mükemmel seviyeye ulaşabilmesi,
• Bedenlerini daha bilinçli bir şekilde kullanabilme ve esneklik kazanabilme,
• Daha sosyal ve dışa dönük bireyler,
• Hiperaktif çocuklarda daha sakin davranış durumu,
• Duruş bozukluklarının düzeltilebilmesi,
• Denge sorunu yaşayan çocuklarda olumlu yönde ilerleme,
• İletişim kuramayan çocuklarda sosyalleşebilme,
• Yaşıtları arasında daha aktif ve girişken olabilme,
• Yaşıtlarına oranla her alanda daha fazla başarı gösterebilme,
• Yaşıtlarına göre daha olgun ve sorumluluk sahibi olabilme…

DİĞER ETKİNLİKLERİMİZ

 

  • Bahçe Etkinlikleri
  • Okuma Yazma Hazırlık Çalışmaları
  • Anadili Etkinlikleri
  • Fen Ve Doğa Etkinlikleri
  • Mutfak Etkinlikleri
  • Gezi Etkinlikleri
  • Kurallı Oyun Serbest Oyun
  • Sanat etkinliği
  • Matematik Etkinlikleri